project

Huisstijl Koninklijke Vereniging Homeopathie

Het logo van de Koninklijke Vereniging Homeopathie Nederland gebruikte de afkorting 'KVHN' in haar huisstijl. Uit onderzoek bleek dat de afkorting niet als herkenbaar werd gezien. Men stond beter bekend als ‘Vereniging Homeopathie’. In combinatie met de wens om een flexibelere beter beheersbare invulling van het online gedeelte te realiseren is de nieuwe huisstijl ontwikkeld.

Branche

geneeskunde

Klant

Koninklijke Vereniging Homeopathie Nederland

Periode

2014 - heden

Categorie

huisstijl - website - magazine - brochures

Het platform voor homeopathie

Met de restyling van de huisstijl had men een doel voor ogen, hét platform voor homeopathie in Nederland worden. Naast de nieuwe website die vanuit drie verschillende sites naar een overzichtelijke site is teruggebracht zijn er ook in de communicatie veranderingen doorgevoerd. De vereniging mag trots zijn op haar toegevoegde waarde en is gaan communiceren vanuit die positie. Wat een groei in het aantal leden met zich mee bracht. Naast de huisstijl werd tevens het blad 'hm' gerestyled. Zowel inhoudelijk als visueel sluit dit aan bij de kracht die de vereniging heeft. Zij mogen dan ook met trots het predikaat koninklijk dragen, wat wij hebben laten terug komen in de huisstijl en de kleurstelling.