project

Huisstijl
Contest Yachts

Contest Yachts is een familiebedrijf dat in 1959 is opgericht en bouwt jachten in het hogere segment. De focus ligt op hoogwaardige kwaliteit in combinatie met innovatieve oplossingen en de persoonlijke wensen van de klant.

In 2003 nam de derde generatie van de familie het roer over. Een van de nieuw gestelde doelstellingen was een onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie te realiseren, zonder de herkomst van Contest Yachts uit het oog te verliezen.

Branche

jachtbouw

Klant

Contest Yachts

Periode

2004 - heden

Categorie

huisstijl

building dreams together

In 2004 hebben wij de huidige identiteit ontwikkeld. De toenmalige huisstijl bestond uit een tweetal separate onderdelen, het woordmerk Contest en het zeilteken in de vorm van een tulp. De wens was om met beide onderdelen een eenduidige huisstijl te ontwikkelen die in een oogopslag weerspiegelde waar Contest voor staat. Het woordbeeld moest in principe intact blijven.

De tulp staat voor Nederlandse traditie en kwaliteit. Deze hebben wij in ere gehouden. Het nieuwe beeldmerk is de tulp, opgebouwd uit zeilstanden die het product waar men trots op is weerspiegelt. Het woordbeeld heeft een facelift ondergaan. De tulp is iets naar rechts boven het woord gepositioneerd, gelijk de stand van de mast op een zeiljacht, die ook iets naar voren is geplaatst.

De kleurstelling van het logo is tevens vastgelegd. De kleur blauw weerspiegelt het maritieme, door deze diepblauw te maken komt het rijke gevoel omhoog. De zilveren kleur staat voor het innovatieve van Contest en de secundaire kleur oranje voor de constante verbetering en toegankelijkheid. Het beeldmerk is een herkenbaar beeld geworden dat met trots door de eigenaren wordt gevoerd. De eigenaren worden nauw betrokken bij de ontwikkeling van hun jacht. Zij zijn onderdeel van de Contest familie. Een droom bouw je samen.