project

Ontwikkeling huisstijl Wilms Groep.

Wilms is al meer dan 80 jaar een gevestigde naam in de kop van Noord-Holland. Om de klant van Wilms in de toekomst op de juiste manier te informeren en te bereiken is na een aantal strategische sessies met de directie besloten om een gesegmenteerde communicatie toe te passen in een nieuw te ontwikkelen huisstijl.

Branche

techniek / groothandel

Klant

Wilms

Periode

2019 - 2021

Categorie

huisstijl / website / signing

Ontwikkeling huisstijl Wilms Groep

Communicatie vanuit de vier disciplines zonder verlies van het eigen Wilms DNA. Zij moeten elkaar versterken en aanvullen waar de mogelijkheden liggen, maar ook onafhankelijk van elkaar de kwaliteit leveren die men van Wilms mag verwachten. De nieuwe huisstijl staat borg voor de kernwaardes waar Wilms voor staat: trots, oplossingsgericht, betrouwbaar, verantwoordelijk en kwaliteit. De krachtige typografie onderstreept dit en de herkenbare W vanuit het verleden is de kroon op het werk. Met de krachtige kleuren en typografie ontstaat een herkenning naar buiten in vorm en taal.