project
Restyling huisstijl International Holland Music Sessions.
Na 30 jaar trouwe dienst ervaarde de stichting dat de toenmalige huisstijl niet meer aansloot bij hun missie en visie en dan vooral het unieke niet meer wist te benadrukken: ‘Het bieden van scholing door wereldwijd vermaarde docenten aan toptalenten met een passie voor klassieke muziek en hen een podium geven om hun kwaliteiten ten gehore te brengen aan een breed publiek.’
Branche
cultuur
Klant
International Holland Music Sessions
Periode
2019 – 2020
Categorie
huisstijl, website, signing, branding
Muziek geeft kleur aan je leven.
Het nieuwe logo toont de relatie met muziek middels een verwijzing naar pianotoetsen die symbool staan voor de basis van alle snaarinstrumenten van de IHMS. De naamgeving IHMS is in de nieuwe stijl tevens vastgelegd. Het resultaat: “International Holland Music Sessions” of “IHMS”
De uitstraling van de nieuwe huisstijl geeft de klasse van klassieke muziek weer. Dit op een moderne, aantrekkelijke jeugdige en dynamische wijze. De twee basiskleuren in combinatie met de typografie en het beeldgebruik identificeren de ambities van de stichting, passie, inspiratie, kwaliteit en altijd op zoek naar jong talent.
Goede communicatie in de aanloop naar en rondom een concert is onmisbaar. Behalve vindbaar moet de aankondiging glashelder maken wat er valt te verwachten. Tijdens een concert dient enige toelichting te worden gegeven en ook na het concert moet IHMS in beeld blijven bij de bezoeker. De communicatie is afgestemd op het type publiek en de doelstelling van de stichting.